Renesansa i humanizam
postavljen do 1515. g.
Osnovu Zbirke Emanuel Vidović čine Vidovićeve slike i crteži koje je grad Split 1986. godine otkupio od Vidovićevih nasljednika s ciljem osnivanja Galerije Emanuel Vidović u sklopu Muzeja. Od tada je nabavljeno još sedam slika, a njima je pridružena i mapa crteža s motivima Splita koju je Muzej još 1967. godine otkupio od slikareva sina, dr. Slavana Vidovića.
Većina slika izvedena je u tehnici uljanih boja, nekoliko u tehnici gvaša i dvije u pastelu. Crteži su izvedeni u tehnici olovke, ugljena ili tuša. Zbirka slika predstavlja vjernu presliku slikarevih tematskih preokupacija na relaciji pejzaž – interijer – mrtva priroda i prati umjetnikovo stvaranje od 1898. godine do kraja života. Mnoge od zastupljenih slika pojavljuju se u pregledima hrvatske umjetnosti te u monografiji, studijama i katalozima o slikaru kao važna mjesta njegova stvaralaštva.
Dio Zbirke Emanuel Vidović je i izvorni slikarev atelijer u kojem je Vidović živio i stvarao od 1942. do 1953. godine i koji je Vidovićeva obitelj darovala Muzeju grada Splita prilikom otkupa slika 1986. godine. Inventar atelijera sastoji se od preko 700 predmeta kulturno-umjetničkog, povijesno-umjetničkog i etnografskog karaktera, od velikog broja fotografija i biblioteke koja broji više od 400 knjiga.
Voditeljica zbirke: Nela Žižić, viša kustosica

Knjižnica Muzeja grada Splita je poluotvorenog tipa – osim za internu upotrebu, knjižni fond je dostupan po određenim uvjetima i vanjskim korisnicima. Evidentirano je više od 11 000 kataloških jedinica knjižnične građe. Knjižnica prima 42 naslova periodike vezane za sve aspekte gradske i opće povijesti (povijesti umjetnosti, sociologije, zdravstva…).
Od novina knjižnica posjeduje većinu godišta Novog doba, Pučkog lista i Jadranske straže. Ujedno prikuplja i primjerke Slobodne Dalmacije od samih početaka.
Građa knjižnice Muzeja grada Splita nabavlja se donacijama i kupnjom, a najviše razmjenom sa srodnim ustanovama.