Galerija Vidović
Klasicistička kuća Andrić uz Srebrna vrata
RADNO VRIJEME Galerija Emanuel Vidović
RADNO VRIJEME:
– Ljetno radno vrijeme / 1.travnja – 30. lipnja / 8.30 – 20 h
– Zimsko radno vrijeme / 1.studenog do 30. ožujka / 9 – 17
Neradni dani tijekom 2024. godine:
– 1. siječnja – Nova godina
– 6. siječnja, Sveta Tri Kralja
– 31. ožujka, Uskrs
– 1. travnja, Uskrsni ponedjeljak
– 1. studenog, Dan svih svetih
– 18. studenog, Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata
– 25. prosinca, Božić
– 26. prosinca, Sveti Stjepan
Galerija Emanuel Vidović posvećena je liku i djelu Emanuela Vidovića, a zamišljena je kao mjesto sabiranja, obrade, istraživanja, zaštite i prezentacije slikareva materijalnog i duhovnog naslijeđa. Njen postojeći i potencijalni fundus su umjetnička djela koja ocrtavaju Vidovićev slikarski razvoj od početka do kraja stvaranja te raznovrsni muzejski materijal, koji pridonosi upotpunjavanju Vidovićeve biografije te prati prezentaciju i recepciju njegova djela.
U stalnom postavu primjenjuje se kombinacija tematskog izlaganja i kronološkog slijeda. Vidovićeve slike razvrstane su po tematsko-motivskim krugovima, ali i po stilskim fazama jer su kod Vidovića motivske novine redovito popraćene stilskima.
Zasebnu cjelinu u postavu čine Vidovićevi portreti Splita u crtežu koji pokazuju slikarevu povezanost sa zavičajem, ali i njegovu, nerijetko osporavanu, vještinu baratanja linijom.
Jedan dio izložbenog prostora zauzima i rekonstrukcija Vidovićeva atelijera. Ona je stavljena u funkciju ambijenta-izloška koji ne otkriva samo kontekst u kojem su nastajala umjetnikova djela, nego i simulira dio stvarnih motiva Vidovićeva slikarstva.
Povijest Galerije Emanuel Vidović
Značajan korak u ostvarivanju tog cilja Grad Split napravio je 1986. godine kada je od Vidovićevih nasljednika, a po cijeni manjoj od polovice njihove stvarne vrijednosti, otkupio zbirku od 69 Vidovićevih slika koja je trebala činiti jezgru Galerije Emanuel Vidović osnovanu pri Muzeju grada Splita. Kako u to vrijeme nije riješeno pitanje smještaja Galerije, vrijedna su umjetnička djela godinama ležala u depoima Muzeja. Tek 15 godina kasnije, gradske vlasti su dodijelile Muzeju grada Splita, a svrhu preuređenja u Galeriju Vidović, klasicističku kuću kraj Srebrnih vrata.
Projekt za rekonstrukciju, adaptaciju i prenamjenu zgrade u Galeriju Vidović arhitekta Željka Kovačića kući kraj Srebrnih vrata daje suvremenu životnu funkciju i u nju unosi duh slikareva života i djela, ali pritom poštuje sve njene specifičnosti kao arhitektonskog spomenika pa je posebna pozornost usmjerena zaštiti i prezentaciji svih povijesnih slojeva kuće.
Uloga Galerije Vidović
Galerija Vidović sabire, čuva i prezentira umjetnička djela splitskog slikara Elamuela Vidovića.
Počeci muzejskog djelovanja i sabiranja spomeničke baštine u Splitu povezani su upravo uz Papalićevu palaču, u kojoj se nalazila zbirka antičkih kamenih spomenika iz Salone. Marko Marulić i Dmine Papalić obilazeći solinske ruševine sakupljali su i proučavali antičke natpise koje je Papalić dao uzidati u dvorište svoje palače.
Dioklecijanova palača u Splitu predstavlja jedno od najbolje sačuvanih ostvarenja kasnoantičkog graditeljstva. U razdoblju opće nesigurnosti (295. – 305. godine), prema ideji cara Dioklecijana i njegovih vrsnih arhitekata, kreiran je novi tip utvrđene i luksuzne carske rezidencije. Sjeverna polovina ovog monumentalnog zdanja bila je predviđena za smještaj vojske i pomoćnog osoblja, a južna za careve stambene i kultne potrebe.