Kustos i likovni postav: Branko Franceschi
Raffaela Zenoni suvremena je švicarska umjetnica, koja živi i radi u Zagrebu i Gaucínu (Španjolska). Izložba predstavlja izbor slika iz ciklusa Galerija drugih predaka te skulptura iz ciklusa Rođaci i Talking Heads, koje je Raffaela Zenoni izvela od 2014. do 2023. godine.
“Izložba slika i skulptura na temu portreta u Staroj gradskoj vijećnici ne može doslovno nadomjestiti žamor ljudskih glasova u razmjeni mišljenja o upravljanju gradom koji je obilježavao povijesnu funkciju sadašnjeg izložbenog prostora. Međutim u slučaju postava radova Raffaele Zenoni, dinamika koju u prostor unose ekspresivne fizionomije i dijalozi koji se uspostavljaju među predstavljenim portretnim kompozicijama, s lakoćom se iz likovnog pretaču u iluziju zvučnog dojma. Širok raspon karaktera kojeg predstavljaju izabrana djela u duhu priziva pogled na saziv nekog gradskog vijeća u kojem je netko odsutan mislima, netko ljutit, drugi pak rezigniran, treći povrijeđen, sljedeći zatečen, peti nezainteresiran i tako dalje.
Raffaela Zenoni se u odnosu na predmet svog rada postavlja poput medija spiritističke seanse, karakteri se kroz nju i pod njenom rukom doslovno materijaliziraju i prelaze iz duhovne sfere u našu, fizičku stvarnost. Stvaralaštvo je to koje nas upućuje na trajne dvojbe o naravi i smislu umjetničke kreacije. Raffaela Zenoni stvara nove ljude, razgranatu fiktivnu obitelj koja postoji na slikama i poput predaka zaštitnika živi na zidovima njenog obiteljskog doma ili galerije-kao-doma u kojoj izlaže. Svijet je napučila svojim ljudima što pridaje sasvim novi smisao popularnoj izreci da su umjetnička djela umjetnikova djeca. Stvaralaštvo, a posebno slikarstvo Raffaele Zenoni je intuitivno, odvija se bez prethodnog planiranja i skiciranja. Lik se pod njenom rukom doslovno materijalizira kao da je prizvan iz neke druge, duhovne sfere. Iako je riječ o velikim formatima, izvedba je brza, rukopis sirov, bogat materijalom nanesenim gestom koja instinktivno reagira na viziju. U pogledu palete koju koristi, Zenoni pokriva širok raspon od akromatskog spektra do ekspresivnih boja koje nisu u registru uobičajenom za prikaz ljudskog inkarnata. Moglo bi se reći da se karakteri generiraju iz tube boje istovremeno i u istoj mjeri kojom se realiziraju u potezu kista ili špatule.”
(Kustos Branko Franceschi o izložbi SAZIV, Raffaele Zenoni, u Staroj gradskoj vijećnici u Splitu)