Organizator izložbe je Muzej grada Splita.
autorice izložbe su dr. sc. Sandi Bulimbašić i dr. sc. Darija Alujević,
kustosica izložbe: Petra Dajak Belas
Muzej grada Splita / Galerija Emanuel Vidović
Izložba po prvi put predstavlja opus gotovo zaboravljenog, a nekada vrlo popularnog slikara Dunava Rendića (Zagreb, 1880. – Split, 1944.), sina čuvenog kipara Ivana Rendića, koji je u međuratnom Splitu živio boemskim životom. Nastojeći zaraditi za život, slikao je portrete po narudžbi koji otkrivaju njegov umjetnički talent, a najveći dio njegova kvalitetom neujednačenogopusa su splitske i dalmatinske vedute, marine, ribarske brodice i jedrenjaci, koje je prodavao turistima i prolaznicima na ulicama brojnih gradova – Splita, Šibenika, Zagreba, Sarajeva, Livna, Mostara. Unatoč odstupanjima u kvaliteti koja su posljedica hiperprodukcije, brzine izrade, nedostatka akademskog obrazovanja, neki motivi splitske luke, Lučke kapetanije, Sustipana, izdvajaju se i upućuju na tradiciju koja se nastavlja na slikarstvo Emanuela Vidovića, ali okupano svjetlošću.
Splitska likovna scena međuraća bila je, kao i hrvatska likovna scena, dovoljno pluralistička da u svoje okrilje prihvati i stvaralaštvo Dunava Rendića, ali Dunaj je izabrao svoj put određen slobodom, hedonizmom, boemštinom, skromnošću i odustajanjem od osjećaja pripadnosti, velike umjetnosti i velikih ciljeva.
Izložbom se predstavlja presjek slikareva umjetničkog djelovanja na temelju dostupnih djela, manjim dijelom iz muzejskih institucija, a većinom u privatnom vlasništvu, među kojima je najviše slika iz tridesetih godina 20. stoljeća, dok su djela iz ranijeg razdoblja većinom ostala nepoznata.
Dunav Rendić, Autoportret, 1943., ulje na platnu, 87,5 x 72 cm, privatno vlasništvo, Zagreb, foto: Zlatko Sunko
Dunav Rendić, Autoportret, 1938., akvarel na papiru, 60 x 32 cm, Galerija umjetnina Split, inv. br. 366, foto: Zlatko Sunko