Objave

Prikazi Mletačkog kaštela u Splitu na izložbi u Muzeju grada Splita

U djelu škotskog arhitekta Roberta Adama Pogled na Split s jugozapada obuhvaća južno pročelje Dioklecijanove palače s kaštelom i dijelom lazareta. Prikazan je južni zid kaštela i dvije kule. Na glavnoj kuli, koja je u legendi označena kao skladište baruta, nema zida nekadašnjeg kata nad konzolama, a gornji dio druge kule je porušen. Na temelju dva djelomično sačuvana zida rekonstruirana je četverouglasta kula koja nije postojala na tom mjestu.

Uz pisane dokumente razni likovni prikazi predstavljaju važan izvor za poznavanje kaštela. Uglavnom se radi o  nacrtima, perspektivama i  tlocrtima iz raznih razdoblja, kartografskim prikazima i  planovima više ili manje pouzdanim. Uz fotografije i dopisnice na kojima se često nalazi samo Kula, najveći broj prikaza već je dobro poznat jer se radi o vedutama grada i splitske luke, a na izložbi se prezentiraju vezano za povijest i izgled Mletačkog kaštela u Splitu.

______

Organizator izložbe je Muzej grada Splita i ravnateljica Branka Brekalo. Autorica izložbe je viša kustosica Elvira Šarić Kostić, a autorica oblikovanja postava je restauratorica Helena Tresić Pavičić.

Izložba se može razgledati u Muzeju grada Splita od ponedjeljka do petka od 9 do 17 sati, subotom i nedjeljom od 10 do 14 sati. Blagdanom ne radimo.

U sklopu izložbe Mletački kaštel u Splitu organizirana su besplatna stručna vodstva po izložbi 22. i 23. prosinca 2020. godine u slijedećim terminima: utorak i srijeda u 10,30 i 12,30 sati uz obveznu najavu na tel. 021 360 171 ili na e-mail: muzej.grada.splita@mgs.hr /obavezno navedite potrebne podatke/. Stručnom vodstvu po izložbi istovremeno mogu prisustvovati najviše tri osobe. (Daljnje prijave se ne zaprimaju.)

Posjet će biti organiziran u skladu sa preporukama HZJZ i odlukama Nacionalnog stožera civilne zaštite.

I dalje pratite naše objave na webu i društvenim mrežama…

Did you like this? Share it!